L'IES Marcos Zaragoza participa com a centre pilot en la implantació del model de Centre Digital Col•laboratiu

El model CDC millorarà la competència digital del centre i permetetrà un canvi de paradigma en el sistema educatiu amb noves metodologies educatives innovadores que faciliten l'educació inclusiva.

Facebook logo    Twitter logo
Imagen que acompaña la notícia

L'IES Marcos Zaragoza de la Vila Joiosa ha sigut seleccionat per la Conselleria d'Educació de la Generalitat com un dels 23 instituts de secundària de la Comunitat Valenciana en els quals s'implantarà el nou model de Centre Digital Col·laboratiu (CDC).

 

El model CDC té com a principal objectiu augmentar la competència digital de l'alumnat des d’edats primerenques i més preparació per al mercat laboral a través de la formació professional o per a una millor transició al món universitari, en el qual la tecnologia és peça bàsica actualment de la docència. Es plasmarà en un conjunt d'eines tecnològiques, que s'integren entre si i poden suportar a centenars de milers d'usuaris: alumnat, professorat i responsables de la gestió del centre.

 

La implantació del model CDC suposarà per a l'alumnat, el professorat i la gestió del centre disposar d'una educació de qualitat amb igualtat d'oportunitats per a tot l'alumnat, la qual cosa facilitarà l'educació inclusiva i permetrà la implantació de metodologies educatives innovadores amb eines intel·ligents, que iniciarà el canvi per al sistema educatiu del futur.

 

El procés de formació, connectivitat i la gestió metodològica d'aqueixes eines per part del personant docent i l'alumnat “millorarà la nostra de competència digital i resultarà en nous itineraris formatius que permetran un canvi de paradigma en el sistema educatiu, per a oferir igualtat d'oportunitats a l'alumnat”, explica el director de l'IES Marcos Zaragoza, Javier Fernández. Afig Fernández que “per al centre educatiu, l’actiu principal és l'alumnat i centrem tots els nostres esforços en la millora de les seues condicions per a afavorir el seu desenvolupament educatiu.”

 

Imagen que acompaña la notícia

Notícia publicada el 21 d’Abril de 2021